«... і що б не сталось пам'ятайте — Все буде Україна» ©

Все буде Україна

ЄС включив Україну до Транс'європейської мережі, а російські і білоруські маршрути викреслив. Що це означає на практиці

Це рішення є стратегічним кроком у процесі інтеграції України в ЄС та сприятиме реалізації ініціативи Шляху солідарності щодо експорту української аграрної продукції та доставки гуманітарної допомоги в Україну.

Зокрема, внесено такі зміни:

Північно-Балтійський коридор продовжено через Львів і Київ до Маріуполя

Балто-Чорноморсько-Егейський коридор продовжено через Львів, Чернівці (Румунію та Молдову) до Одеси

коридори Балтійське море – Адріатичне море і Рейн–Дунай проходитимуть через Львів

Включення логістичних маршрутів до мережі TEN-T дозволяє:

усунути існуючі перешкоди під час проведення логістичних операцій

залучити європейські інвестиції задля модернізації транспортної інфраструктури

отримати доступ до інструментів допомоги ЄС щодо розвитку української частини мережі TEN-T

розвивати мультимодальні перевезення

зменшити логістичні витрати

підвищити якість послуг під час перевезення товарів

Крім того, Єврокомісія виключила з мережі TEN-T російські і білоруські маршрути, а також знизила в статусі маршрути на території ЄС на стиках із цими країнами-агресорами.

Транс'європейська транспортна мережа (TEN-T) створюється Євросоюзом з метою з'єднати Європу із заходу на схід і з півночі на південь мережею автодоріг, залізниць, аеропортів і водних шляхів. Розвиток транспортної системи відбуватиметься у два етапи: до 2030 року має бути завершено побудову "ключової" мережі і до 2050 року – "спільної" мережі.

Україна увійшла до TEN-T у 2017 році. Згідно з Індикативним інвестиційним планом Європейської комісії розвитку TEN-T-коридорів, до 2030 року в Україні планується реалізувати проекти на загальну суму 4,45 млрд євро. Це найбільший показник серед усіх країн Східного партнерства ЄС.

Все буде Україна