Навіщо доcвідчені водії двічі витискають зчеплення в автомобілі: дідівський лайфхак, який доcі працює
Можливість обирати момент перемикання швидкості, відчувати прямий зв’язок із машиною – все це невід’ємні переваги, які цінують автолюбителі.
Однак існує кілька способів перемикання передач, і найпоширенішим залишається «плавне» перемикання
Цей спосіб полягає в тому, що водій один раз витискає зчеплення, перемикає передачу і відпускає педаль зчеплення, одночасно додаючи газ.
Але, поряд із цим звичним способом, існує інша техніка, складніша і така, що потребує більшої майстерності, відома як подвійне витискання зчеплення. Цей метод вимагає від водія двічі витиснути зчеплення, що створює додатковий крок у процесі зміни передачі.
У чому суть подвійного витискання зчеплення?
Основна мета подвійного витискання – усунення ривків і поштовхів під час зниження передачі, що особливо актуально для старих автомобілів без синхронізаторів. При звичайному перемиканні вниз двигун сповільнюється, що призводить до невідповідності між оборотами двигуна і швидкістю обертання коробки передач. У результаті цього виникає характерний ривок, коли зчеплення і коробка передач працюють на різних швидкостях.Щоб уникнути цього, у техніці подвійного витискання водій переводить коробку передач у нейтральне положення, відпускає педаль зчеплення, дозволяючи коробці передач і зчепленню синхронізуватися. Потім додається газ, щоб підняти оберти двигуна до потрібного рівня. Після цього зчеплення знову вичавлюється, і передача перемикається на знижену. Це дає змогу передачі встати без поштовхів, плавно й акуратно
Застосування в сучасних автомобілях: необхідність чи архаїзм?
З появою синхронізаторів – спеціальних механізмів, встановлених між шестернями коробки передач, завдання з узгодження обертів двигуна і коробки передач стало значно простішим.
Сьогодні більшість автомобілів з механічною коробкою вже оснащені синхронізаторами, і завдяки цьому потреба у складних техніках перемикання, таких як подвійне витискання зчеплення, практично зникла.
Синхронізатори автоматизують процес узгодження обертів двигуна і трансмісії, що робить перемикання плавнішим і швидшим без необхідності в додаткових діях з боку водія.
У сучасних машинах подвійне вичавлювання зчеплення фактично втратило своє значення – воно просто не потрібне.
Однак, незважаючи на це, деякі водії продовжують використовувати цей метод, стверджуючи, що він дає змогу краще контролювати процес перемикання і зменшити знос трансмісії.