Нарешті дійшли руки провести підрахунок тих втрат, які неминуче є при зарядці будь-якого електромобіля.
Зарядив Nissan Leaf II від домашньої розетки до 100% і за допомогою ватметра зафіксував втрати. Не розмазуючи кашу по тарілці, розповідаю про все детально.Вхідні дані
Електромобіль Nissan Leaf (2-го покоління) 2018 з Європи
Батарея ємністю 40 кВт/год
Найзвичайніша домашня розетка на 220 В
Штатний зарядний пристрій Nissan на 10 Ампер з конектором Type2Умови зарядки
Машина стоїть біля будинку, під відкритим небом. На момент початку зарядки, (вечір), температура повітря: +14 градусів, йде дощ.
На момент закінчення зарядки, (ранок наступного дня), температура повітря: +8 градусів, йде дощТемпература батареї
На момент початку зарядки, (вечір), максимальна температура на датчиках батареї, (з додатку LeafSpy): +25,8 г.
На момент закінчення зарядки, (ранок наступного дня), максимальна температура на датчиках батареї, (з додатку LeafSpy): +17,2 г.
Рівень зарядки
На момент початку зарядки, (вечір), рівень заряду батареї: 13%, (SOC в LeafSpy = 23,9%).
На момент закінчення зарядки, (ранок наступного дня), рівень заряду батареї: 100%, (SOC в LeafSpy = 95,6%).
Час зарядки: 13 годин 55 хвилин.Показання ватметра на момент початку зарядки: 82,55 кВт/год.
Показання ватметра на момент закінчення зарядки: 112,17 кВт/год:
Таким чином, витрата електроенергії по розетці: 29,62 кВт/год. Саме цей обсяг доведеться оплатити за квитанцією наступного місяця.
Скільки енергії увійшло в батарею?
З додатку LeafSpy, на момент початку зарядки: 7,9 кВт/год.
З додатку LeafSpy, на момент закінчення зарядки: 31,9 кВт/год:
Таким чином, у високовольтну батарею Ліфа увійшло рівно 24 кВт/год.
Які втрати?
29,62 кВт/год — 24 кВт/год = 5,62 кВт/год.
Ці 5,62 кВт/год були забрані з розетки, але не дійшли до батареї електромобіля — це і є втрати.
Якщо порахувати у відсотковому співвідношенні, то втрати склали:
5,62 / 29,62 * 100 = 18%Куди втрачається енергія?
1. Ефективність зарядки на низьких потужностях. Зарядка від побутової розетки (220В, 10А = 2.2 кВт) є одним із найменш ефективних способів зарядки електромобіля. Численні дослідження (наприклад, ADAC або незалежні тести EV) показують, що втрати при зарядці від побутової мережі зазвичай становлять від 10% до 25%.
2. Частина енергії йде на живлення допоміжних систем. Поки машина заряджається, вона не "спить":
Працює комп'ютер BMS (контроль батареї).
Працює бортовий комп'ютер (DC/DC перетворювач з високої напруги на 12В для бортової електроніки).
Працює помпа охолодження (якщо OBC гріється).
Працюють реле та датчики.
Ці системи можуть споживати постійно 200-300 Вт. І якщо ми заряджаємо потужністю 2200 Вт, а машина "їсть" на власні потреби 200 Вт, то 10% енергії йде просто на роботу електроніки, не потрапляючи в батарею.